Pozycjonowanie serwisów internetowych, czyli działania sprawiające, że po wpisaniu określonych słów kluczy w wyszukiwarce konkretna witryna zajmowała jak najlepszą pozycję w rezultatach. W zależności od tego jak szybko użytkownik znajdzie i zajrzy na serwis danej firmy tym szybciej skorzysta z jej oferty. Prawidłowo przeprowadzone pozycjonowanie stron internetowych gwarantuje zyski rzędu tysięcy zł, z kolei źle powoduje utratę środków pieniężnych i czasu.

Pozycjonowanie stron www – na czym to polega?

Pozycjonowanie to podstawa marketingu każdej firmy!

Miejsce strony www wśród rezultatów wyszukiwania nie jest związane z zawartą na niej treścią a z jej reputacją, czyli tego ile ludzi poleca dany serwis a innymi słowy ile jest linków przekierowujących do niej z innych serwisów internetowych. Istotne jest również właściwe opisanie tego linku, np. umieszczając sam odnośnik do serwisu internetowego wyszukiwarka stwierdzi, że ktoś go polecił i podniesie jego ogólną wartość, tymczasem link opisany słowami (VipTurystyka – luksusowe obiekty turystyczne, ośrodki szkoleniowe, hotele SPA) kierujący do tej samej strony umożliwi wzrost jego pozycji dla fraz, które zostały wykorzystane do opisu. Wartość o jaką podniesie się nasza pozycja podporządkowana jest popularności strony www na której zamieszczony jest link. Można zatem wstawiać niewiele odnośników na stronach o najwyższym rankingu np. onet.pl czy też wiele odnośników na stronach mniej popularnych. Firmy trudniące się pozycjonowaniem stron www mają szereg własnych, mniej popularnych witryn, gdzie zamieszczają linki do pozycjonowanych serwisów oraz wykorzystują do tego inne serwisy. Dokładnie dlatego na wyniki pozycjonowania musimy poczekać co najmniej ok. miesiąca – robot musi sprawdzić każdą z witryn, dostrzec zastosowane zmiany i podwyższyć ranking pozycjonowanej strony o adekwatną wartość.

Wybór fraz do pozycjonowania

Pozycjonowanie stron internetowych następuje osobno dla każdej frazy, stąd jeżeli nawet strona www wypozycjonowana po frazie „buty dziecięce” znajduje się na najwyższym miejscu w rezultatach wyszukiwania to stosując inne, analogiczne słowa np. „ubrania damskie” nie będzie tak wysoko. Dlatego warto stronę pozycjonować po kilku frazach, dobranych odpowiednio do tematyki danej witryny. Najlepiej wybrać te najpopularniejsze, jednakże czasem warto użycie mało znanego słowa kluczowego i mieć najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania aniżeli bardziej popularne i znajdować się gdzieś na dalszym miejscu.

Wydatki związane z pozycjonowaniem

Koszty usługi wynoszą zwykle w przedziale 200-400 zł miesięcznie, jednak występują także mniej kosztowne oraz bardziej kosztowne oferty. Całość zależy głównie od decyzji w sprawie słów kluczowych po których będzie się pozycjonować dany serwis – im bardziej popularne tym większa konkurencja a tym samym i cena. Dlatego istotne jest, aby skorzystać z profesjonalnych usług w zakresie pozycjonowania strony, np. firmy z Wrocławia, co umożliwi osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów.