Właściwie funkcjonujący i niepodatny na awarie komputer osobisty to dla wielu osób artykuł pierwszej potrzeby. Wystąpienie usterki może wiązać się z wielkimi utrudnieniami w życiu zawodowym i prywatnym, dlatego tak ważne jest właściwe serwisowanie.

Czy laptopy Apple częściej się psują?

Miłośnicy Apple są zazwyczaj zadowoleni z produktów firmy, trudno jednak na tej podstawie jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, czy laptopy opatrzone logiem z jabłkiem psują się częściej od urządzeń innych marek. Pewne jest natomiast to, że ich awaryjność wzrosła od czasu, gdy firma Apple zaczęła budować swoje komputery na technologii Intel. Dokładając do tego wciąż rosnącą popularność marki, naprawy laptopów Apple stają się usługą coraz bardziej potrzebną na rynku

Najczęstsze usterki laptopów Apple

Firma Apple posiada w swojej ofercie komputerów trzy podstawowe linie produktów: MacBook, MacBook Pro oraz MacBook Air. Każda z nich wychodzi naprzeciw różnym potrzebom użytkowników. Są to sprzęty doskonale sprawdzające się w pracy biurowej, a także pozwalające na korzystanie z wielu funkcji rozrywkowych. Wśród najczęstszych objawów usterek laptopów firmy Apple z serii MacBook i MacBook Pro wymienić można:

  • brak obrazu na matrycy, także mimo podświetlenia
  • wydawanie sygnałów dźwiękowych
  • brak ładowania baterii
  • przekłamania obrazu na ekranie urządzenia
  • miganie kontrolek
  • niewłaściwa praca touchpada
  • niewłaściwa praca klawiatury.

W wypadku pojawienia się niepokojących objawów mogących świadczyć o awarii laptopa, konieczne jest skorzystanie z usług renomowanego serwisu komputerowego. Jak zapewniają specjaliści z serwisu MacBook we Wrocławiu, A&D Serwis, większość usterek laptopów Apple jest możliwych do naprawy

Jak wybrać dobry serwis? 

W celu skorzystania z najwyższej jakości usług mających na celu usunięcie awarii i przywrócenie laptopa do stanu świetności konieczny jest wybór właściwego miejsca serwisowania. Dobry serwis komputerowy posiada szereg cech zaświadczających o jego wysokich kwalifikacjach.

Doświadczenie

Dobry serwis powinien cechować się doświadczeniem w świadczeniu usług z dziedziny usuwania awarii komputerów. Staż pracy pozwala na doskonalenie warsztatu i wyspecjalizowanie się w zakresie napraw złożonych urządzeń elektronicznych. Warto sprawdzić, czy dane miejsce specjalizuje się także w naprawach konkretnej marki.

Pozytywne opinie klientów 

Dobra opinia zadowolonych z usług klientów jest najlepszym świadectwem na korzyść danego dostawcy usług. Opinie zamieszczane w sieci mogą posłużyć jako wskazówki dla potencjalnego klienta poszukującego wykwalifikowanego serwisu komputerowego.

usterki laptopa

Profesjonalny sprzęt diagnostyczny i naprawczy

Serwis komputerowy świadczący usługi na wysokim poziomie powinien dysponować nowoczesnym sprzętem umożliwiającym diagnostykę laptopów oraz ich naprawę. Niezbędne są profesjonalne urządzenia umożliwiające lutowanie  elementów w różnych technologiach, a także endoskopy oraz mikroskopy wiodących producentów sprzętów diagnostyczno-pomiarowych i naprawczych. O serwisie i świadczonych przez niego usługach dobrze świadczy posiadanie własnego laboratorium badawczo-rozwojowego umożliwiającego ciągłe doskonalenie w zakresie oferowanych usług.

Wykwalifikowani pracownicy

Sam sprzęt nie wystarczy, by zapewnić najwyższą jakość usług. Profesjonalny serwis opiera się na pracy dysponujących szczegółową wiedzą pracowników, którzy wykonują swoją pracę z pasją i zawsze są gotowi szukać najlepszych rozwiązań. Potwierdzeniem kwalifikacji serwisantów są międzynarodowe certyfikaty IPC dające klientom gwarancję tego, iż ich laptop znajduje się w bezpiecznych rękach, a usługi wykonywane przez serwis są na najwyższym światowym poziomie.

Szeroki zakres usług

Profesjonalny serwis komputerowy powinien oferować usługi różnorodnym klientom i naprawiać wszystkie marki laptopów, komputerów stacjonarnych, monitorów, kart graficznych, płyt głównych, zasilaczy oraz innych elementów urządzeń elektronicznych obecnych na rynku. Posiadane przez serwis autoryzacje dodatkowo podnoszą jego kwalifikacje.

Dostępność

Istotną cechą dobrego serwisu jest jego dostępność. Niezwykłym ułatwieniem dla klienta jest oferta umożliwiająca oddanie sprzętu do naprawy za pośrednictwem firmy kurierskiej w systemie door-to-door, która pozwala na zlecenie usunięcia awarii bez wychodzenia z domu. W wypadku renomowanych serwisów usługa ta może być świadczona nie tylko na terenie kraju, lecz także poza jego granicami.

Bezpieczeństwo 

Serwis komputerowy musi dbać o bezpieczeństwo urządzenia oddanego do naprawy wraz z zawartymi na nim danymi stanowiącymi prywatną własność klienta objętą zasadą poufności.

Dodatkowe usługi

Dobry serwis oferuje usługę dodatkową w postaci możliwości bezpłatnego wypożyczenia zastępczego laptopa na czas trwania naprawy serwisowanego urządzenia.

Dzięki profesjonalnemu serwisowi komputerowemu możliwe jest usunięcie usterek laptopów firmy Apple, dzięki czemu użytkownicy mogą cieszyć się sprawnym sprzętem przez długie lata.